Nemáme vystudovanou kompozici, takže nemůže tady házet nějakými pravidly z hudební nauky, ale nejen podle nás celou stavbu většiny skladeb drží tři základní stavební kameny: zpěv, basa, bicí. U popové skladby je zpěv hodně "vidět", a rytmus je dle mého názoru mírně za tím nebo zkrátka až na druhém místě. Naopak u rockové hudbě bych řekl, že to je nejdřív ten motor, tedy basa+ bicí a stejně důležitý může být zpěv nebo kytara.
Tak tohle jeden článek, který vyšel nedávno v tisku. Hlavní zjištění je o tom, že na základě analýzy půl milionu písní za dobu 30 let (1985-2015) jsou písně stále více smutnější, zatímco veselé jakoby ztrácejí na oblibě. Jo napsat durový ploužák to je docela umění. Většina jich je právě
Většinou beru do ruky kytaru, kolega klávesy a děláme muziku a až posléze ke zpěvové lince se dotváří text. Osobně jsem dřív často brával i hotový text a ten zhudebnil. Co je ale lepší způsob a jak se to navzájem ovlivňuje? No toť otázka :-). Text, básnička ti většinou evokuje nějaké nálady a pak se do toho strefuješ hudbou. Často už vlastní tempo